20130227

perangai budak gemuk

so here's how the story goes, about a month or so ago, i decided to weigh my self. 

sudah almost 6 months ++++ tak timbang berat

before naik scale i honestly thought berat dah kurang sikit

i thought, it can't be that bad. Rasa seluat a tad bit longgar compared to last month

memang idok lah

oh boy, gugur jantung tengok number displayed on the weighing scale

ladies and gents, I am now overweight. OVER frigging WEIGHT. 

I only have myself to blame, mana tak nya. sedentary lifestyle.

Jogging sekali setiap 4 bulan.

nasi makan pagi petang siang malam -_-"

seriously weyh, tinggal kat Malaysia, macam mana orang boleh diet also i cannot faham

everything so yummeyh. omnomnom. fooood~

anyhoo, back to fatty fat fei mau topic, i know lah i'm fat, but never thought I'm overly fat.

aigoo.

Mother and her frankness

my mom has been dropping not so subtle hints about my sudden fat spurt.

incident 1:
while buying kain ela untuk buat baju kurung
me: *mencari kain dengan semamngat*
mother: from now on i think you can only buy dark colours. it suits you better
me: why, because I'm fat now?
mother: yurp
me: -___________________________-''

incident 2
dulu kalau tak makan banyak mesti kena tanya kenapa tak makan, makan ler. tak yah diet diet
nowadays, "diet ke? ok" "you can't eat to much of this. makin gemuk lagi kang" T.T
ok mother, okkkkk

incident 3
mother will usually jahitkan baju kurung bigger dari baju contoh. according to her, kalau gemuk pun boleh pakai lagi
today, she had sewn baju kurung smaller dari baju contoh
ahaha. probably ini dalam kepala mommy dearest "jahit besar, makin besar anak aku.
jahit kecik bagi hint sikit suruh kurus"







on a different but related topic

kat office masa kerja dah habis and almost time to go home *dialogue may not be accurate. cant really remember. faktor usia*

me: apa ini
colleague a: oh, tea. good kalau nak detox. especially good kalau suka makan benda berminyak
me: ohhh. sekotak ni berapa
colleague a: berapa ek?
colleague b: rm29 kot. erma you try lah. bagus bagus
me: err, sedap ke?
colleague a: hmm, tak ada lah sedap. tapi kalau biasa minum chinese tea, boleh lah nak telan. nah ambil lah satu
me: tak apa tak apa
colleague b: erma you ambil lah try
me: tak apa
colleague: cubaaaa
me: ok ok
*back to my cubicle. baca description tea ni*
cetttt. subtle guys....subtle...


No comments: